Contact
Op de hoogte blijven
Aviatize
Over VSH
Vliegschool Hilversum (VSH)
Onze instructeurs
Onze vloot
Specialized Operations
Contact met VSH
Vliegveld Hilversum (EHHV)
Leren vliegen
Alles over vliegles
Praktijkles uitgelegd
Theorieles uitgelegd
Examenvlucht voorbereiding EHHV-EBAW
First solo’s en geslaagden
Inschrijven
Brevetten en certificaten
Geldigheid
Niet meer bevoegd?
Conversies
Medische keuring
Radio Telefonie certificaat
Language Proficiency Endorsement
Classrating SEP
Vlucht plannen
VFR Navigatieplan
Weight and balance
Weer, METAR & TAF
Notam
Flight Computer
Vluchtvoorbereiding EHHV-EBAW
Vliegveld Hilversum (EHHV)
Meer voor vliegers
Het laatste nieuws
Vliegen met brevet
Korting met de Crewcard
Incidenten melden
Classrating SEP
VSH Reglement
Webshop
Contact
Op de hoogte blijven
Aviatize
Over VSH
Vliegschool Hilversum (VSH)
Onze instructeurs
Onze vloot
Specialized Operations
Contact met VSH
Vliegveld Hilversum (EHHV)
Leren vliegen
Alles over vliegles
Praktijkles uitgelegd
Theorieles uitgelegd
Examenvlucht voorbereiding EHHV-EBAW
First solo’s en geslaagden
Inschrijven
Brevetten en certificaten
Geldigheid
Niet meer bevoegd?
Conversies
Medische keuring
Radio Telefonie certificaat
Language Proficiency Endorsement
Classrating SEP
Vlucht plannen
VFR Navigatieplan
Weight and balance
Weer, METAR & TAF
Notam
Flight Computer
Vluchtvoorbereiding EHHV-EBAW
Vliegveld Hilversum (EHHV)
Meer voor vliegers
Het laatste nieuws
Vliegen met brevet
Korting met de Crewcard
Incidenten melden
Classrating SEP
VSH Reglement
Webshop
Nieuwsoverzicht
Lees hier de laatste nieuwsberichten
Tips
Volg de VSH vloot op de ADS-B site
Wil je kijken waar we zijn? Dat kan op de site globe.adsbexchange.com.
Verder lezen
Veiligheid
Koolstofmonoxide meters in de cockpit
Hoe werkt de koolstofmonoxide meter? We leggen het uit aan de hand van 2 foto’s.
Verder lezen
Veiligheid
Veiligheid op de Airside
Ook als je niet vliegt moet je je aan de (veiligheids)regels houden natuurlijk!
Verder lezen
Nieuwe Procedures
Landingsbaan hernoemd RWY 12-30
Door een verschuiving van het magnetisch noorden zijn de vertrouwde baannummers 13-31 op donderdag 11 augustus 2022 omgedoopt tot 12-30.
Verder lezen
Tips
Gebruik van de radio op EHHV
Het is druk rond Vliegveld Hilversum, vooral in het weekend. Gebruik daarom de radio goed.
Verder lezen
Veiligheid
Clockcode of Bearing?
We horen steeds vaker op Dutch Mill het gebruik van de term bearings in plaats van de (vertrouwde) clock-code. Hoe zit dat?
Verder lezen
Tips
Houd rekening met geluid(soverlast)
Ook op Vliegveld Hilversum geldt een Noise Abatement procedure.
Verder lezen
Voorval/Incident Meldingen
Voorzorgslanding
Eén van onze Tecnams heeft op 22 mei een voorzorgslanding gemaakt op Rotterdam (EHRD) i.v.m. een afgebroken gaskabel.
Verder lezen
Voorval/Incident Meldingen
Invoeg incident
Right hand circuit, turn left. Left hand circuit, turn right. Best verwarrend… en n.a.v. een recentelijk incident waarbij de piloot landde op baan 13 terwijl de 31 in gebruik brengen we dit thema nog eens extra onder de aandacht.
Verder lezen
Voorval/Incident Meldingen
Landing op verkeerde baan
Tijdens een lokale trainingsvlucht op 28 april vond er een voorval plaats waarbij op een niet actieve landingsbaan werd geland.
Verder lezen
1
2
Filter op categorie
Nieuwe Procedures
Tips
Veiligheid
Voorval/Incident Meldingen
Volg de VSH vloot op de ADS-B site
Wil je kijken waar we zijn? Dat kan op de site globe.adsbexchange.com.
Koolstofmonoxide meters in de cockpit
Hoe werkt de koolstofmonoxide meter? We leggen het uit aan de hand van 2 foto’s.
Veiligheid op de Airside
Ook als je niet vliegt moet je je aan de (veiligheids)regels houden natuurlijk!
Landingsbaan hernoemd RWY 12-30
Door een verschuiving van het magnetisch noorden zijn de vertrouwde baannummers 13-31 op donderdag 11 augustus 2022 omgedoopt tot 12-30.