De conversie bestaat uit onder andere het overbruggen van het uren verschil tussen LAPL 30 uur en PPL 45 uur plus een Skill test. Als je 5 van deze uren gevlogen hebt kan je al een start maken met de conversie naar PPL. De overige 13 uur is onder begeleiding van een instructeur. De ureneis is in totaal 18 uur. Het KIWA ziet dit als initiële afgifte en rekent voor een PPL € 768,35 (prijspeil 2024).
Het verschil tussen LAPL en PPL zit in de solo uren, radio navigatie, navigatie naar andere velden, low level navigatie en dat je een 180 graden bocht kunt maken op je instrumenten. Verder komen de basics weer aan de orde.
De solo uren dienen echt solo gevlogen te worden, dus niet met passagiers ook al heb je een LAPL brevet.
Je kan deze conversie ook gebruiken om je om te laten scholen naar een ander vliegtuigtype uit onze vloot.
Neem contact op voor een afspraak met onze Head of Training om deze conversie door te spreken voordat je hieraan begint.
Kijk in onze shop om aan te schaffen wat je eventueel mist om zowel de theorie als praktijk te voltooien.